TeCOMM 2013: 7 puncte importante de urmarit in tranzitia la eCommerce

Shares
Read Carefully

Impresiile sunt cu atat mai puternice cu cat aceasta a fost prima editie TeCOMM la care am participat. Si au fost multe, de la speekeri si organizare pana la oamenii pe care i-am intalnit.

O sa dedic acest articol speekerilor care s-au ridicat la inaltimea asteptarilor, adica acelora care si-au pregatit din timp informatia si modalitatea de a o transmite si au reusit intr-un mod convingator.

Asadar, in prima zi de TeCOMM am avut parte de prezentari deosebite in care s-a discutat mult cu privire la:

Ecommerce si la importanta trecerii din offline in online
Temerile romanilor de a cumpara online si mai ales de a face achizitii cu cardul
Cum sa ai o afacere de succes
Cum sa iti convingi utilizatorii sa faca alegerile pe care ti le doresti

Detaliez mai jos cateva din ideile speekerilor, insa nu va limitati doar la aceste mentiuni, fiecare din acestia merita o lectura aprofundata.

1. Comenzile din cataloage si mai apoi pe email

In caz ca va intrebati de ce in strainatate trecerea la online s-a realizat mai repede si mai firesc, ar trebui sa stiti ca obisnuinta consumatorilor de a transmite comenzi din cataloage si mai apoi pe email a reprezentat un pas esential.
(Jose Luis Ferrero, Philips Spain and Portugal)

lipsa-de-incredere-in-ecommerce-ACMedia.ro

2. Lipsa de incredere

Apoi ar trebui sa stiti ca ne confruntam cu o mare lipsa de incredere a utilizatorilor de internet (iar in Romania cam 8 mil. au acces la internet dintre care numai 11% achizitioneaza bunuri si servicii online). O statistica ingrijoratoare tinand cont ca in Danemarca sau Germania procentul este de 79%, respectiv 77%. Probabil veti spune ca nu suntem noi Germania sau Danemarca, insa nici vecinii nu sunt mai prejos, Ungaria cu 37%, iar Bulgaria 17%.

Punctual, cativa din marii retaileri offline au trecut in online si sprijina platile cu cardul, spre exemplu in Carrefour eshop se plateste exclusiv online.

3. Oportunitati noi

Ei bine, nu e cazul sa ne intristam, ci chiar sa ne bucuram, caci odata cu progresul tehnologic si tendinta de trecere in online este fireasca si ca orice fenomen nou, trebuie inteles si exploatat. Astfel incepi sa vezi oportunitati acolo unde nu credeai ca exista. Invitatii TeCOMM pe aceasta tema au agreat 3 tendinte si oportunitati: afacerile de familie, market place-urile si software.
Jorij Abraam (Ecommerce Europe), Catalin Cretu (Visa), Cosmin Costea (Metro Cash&Carry), Radu Butufei (Carrefour), Ormos Zoltan (Szek.hu).

4. Provocari, costuri, motivatii

Ca tot veni vorba despre oportunitati, s-a discutat si despre start-up-uri. Ce greutati intampini in faza de inceput de proiect, ce costuri pot interveni si ce ar trebui sa te motiveze pentru a nu renunta. S-a discutat despre toate cu invitatii Carmen Grigore (Delazero), Marius Turbatu (eSKY) si Mihai Spataru (mycloset).

S-au nascut divergente pe tema ebusinessului si a directiilor de dezvoltare, spre exemplu, ati risca dezvoltarea proiectului intr-o arie complet diferita de cea in care ati inceput afacerea? Cum vi se pare asocierea dintre carti si fashion?

5. Orchestra pentru clienti

Si cum principiile de functionare ale unei afaceri sunt aceleasi indiferent de mediul in care se desfasoara, s-a discutat despre experienta consumatorului si de ceea ce am putea face in mediul online pentru a-i creste gradul de satisfactie in momentul interactiunii cu noi.

Moment la care a intervenit Rob Smith (Blueleaf, UK) cu cateva exemple din lumea larga pe care probabil le-am imbratisa si noi, consumatorii din Romania.

  • De-acum e chiar simplu sa-ti faci cumparaturile la metrou, Japonia

Magazin semi virtual in statia de metrou Japonia

 

  • Poti achizitiona oricand produse online, mai ales cand ai posibilitatea sa le probezi intr-un magazin fizic, Scotia – de retinut ca in magazin nu se realizeaza vanzari offline, ci serveste drept “cabina de proba” pentru magazinul online
  • Nu-i asa ca si o periuta de dinti isi face treaba mai bine daca este livrata de celebritatea de care esti indragostit? SUA
  • N-ai vrea sa scapi de oboseala sesiunilor de shopping? De-acum nu mai trebuie sa te dezabraci, ci doar sa te scanezi pentru a vedea cat de potrivite iti sunt diverse articole vestimentare, SUA

Cele de mai sus sunt numai cateva din experientele pe care marketerii le ofera consumatorilor cu speranta fidelizarii brandului pe care il reprezinta. Ce spuneti de asta?

6. Iar noi suntem dirijorii

Dar ce spuneti de tactici menite sa aduca consumatorul exact in punctul in care ni-l dorim, hotarat sa achizitioneze… ceea ce vrem noi sa-i dam! Ati incercat asta pana acum?

Afisarea-preturilor-pe-site

Guido Jansen (Online Dialogue, Olanda) a studiat psihologia consumatorului, a aplicat-o in mediul offline si acum face asta cu succes, online. Intr-un mod mai mult decat original a prezentat tehnici de persuasiune in ecommerce, tehnici pe cat de banale pe atat de eficiente.

Tind sa cred ca nu v-ati gandit neaparat la ordinea afisarii anumitor produse, la cat de important este sa dai pentru ca APOI sa primesti sau cat de mult te ajuti prin procesul de asociere al unor evenimente, produse, servicii cu evenimente pozitive si probabile din viata clientului tau.

7. Socializarea pe internet

Si pentru ca traim in era socializarii online, o alta parghie importanta este viata sociala a clientilor tai. Video-ul de aici iti demonstreaza cat de mult a crescut rata de acceptare a diferitelor comportamente sociale, drept urmare si rata de acceptare a unor produse, servicii sau experiente noi si inovatoare.

Icons-retele-de-socializare-si-ecommerce-ACMedia.ro

Concluzie: consumatorii sunt influentati rapid si eficient de comportamente de grup. Cauta evanghelistii potriviti pentru promovarea businessului tau si fii chiar tu liderul!

– – –

Pe cat de lung articolul, pe atat de interesanta conferinta si credeti-ma, este un scurt scurt rezumat al lucrurilor interesante care s-au povestit acolo. Astfel ca, daca sunteti interesati de domeniu cautati cu staruinta conferintele la care participa speekeri cu experienta, nu doar ca va va scoate din rutina zilnica, dar nu se poate sa ramaneti indiferenti la povestea lor de succes. Cu PUTIN noroc, dar MULTA munca, poate fi chiar povestea voastra!

Alina

Activeaza in mediul antreprenorial romanesc de peste 6 ani. Consultant de business independent si co-fondator a mai multor magazine online. Pasionata de lectura si drumetii.

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Abonare newsletter

Aboneaza-te la newsletter si primesti periodic noutatile noastre.

Fashion Days – Fall in love with fashion.

fashiondays.ro

Elefant

elefant.ro%20

Libris

libris.ro%20

ECCO – Shoes, comfort & style!

ecco-shoes.ro%20

Carturesti

carturesti.ro%20

Vivre

vivre.ro%20
Top